Informatiedag reisvoorbereiding en campings reserveren.

28 januari 2018

Dit weekend hadden we een infomiddag bij Tioga Tours in Zwolle. Dit was ter voorbereiding op onze reis. Hierna hadden we nog een informatie gesprek voor de laatste vragen en tips.

We hadden ons toch wel beter voorbereid dan we dachten. We waren bekend met de parken en de reisadviseur kon ons wat vertellen over haar eigen ervaringen en aanraden om bepaalde dingen een dag meer of minder te doen. Eigenlijk was het meer bijschaven van onze ideeën.

Ze adviseerde ons ook om bepaalde campings wel alvast te boeken omdat ze snel vol kunnen zijn. Vooral de wat mooiere parken. Eigenlijk willen we ons nog niet al te veel vast leggen maar nu hebben we toch besloten een aantal parken te reserveren. We hebben de plaatsen waar we 2 dagen zullen blijven alvast bekeken en de leukste campings ertussenuit gepikt.

We hebben de eerste camping geboekt in Amarillo.

De volgende in Monument Valley

Hierna gaan we naar Page.. Deze camping ligt aan Lake Powell.

Dan door naar Bryce National Park daar ook 2 dagen op een camping

Dan naar Zion National Park hier ook 2 dagen gereserveerd.

Hierna gaan we naar de Grand Canyon. Hier was het nog lastig om een camping te boeken. Alles leek vol maar een bepaalde weg bij de North Rim van de Grand Canyon is dan nog gesloten in maart. Dus nu gaan we er waarschijnlijk om heen rijden en dan overnachten we bij een andere leuke camping bij de South Rim van de Grand Canyon. Deze is niet te reserveren maar gewoon hopen dat er plaats is.

Na 2 dagen in deze omgeving gaan we naar Las Vegas waar wij 2 nachten gereserveerd hebben bij Circus Circus.

Circus Circus heeft naast een groot hotel aan de Strip ook een RV(camper) park/camping. Deze bestaat vooral uit asfalt met een paar boompjes maar je kunt wel gebruik maken van de facitliteiten die er aanwezig zijn. En het grote voordeel is je zit gelijk aan The Strip en van daaruit kun je alles ontdekken in Las Vegas.

Evntuele tussenovernachtingen kunnen we nog doen bij Walmart.

Bij Walmart mag je gratis een nacht staan. Daarbij is het bewaakt en  Walmart is 24 uur per dag open.

Nog 32 dagen...

1. Stela:
    28 januari 2018
    Nuttig dagje zo te lezen. Goed gedaan. Veel plezier verder met de voorbereidingen😉
  2. Elles & Janwillem Greupink:
    28 januari 2018
    Nuttig weekend! we zijn het hele weekend druk geweest hiermee.
    In Zwolle bij het reisbureau hebben we ook nog even een camper getest en een hotdog moest ook getest worden.
  3. Ellie de Ree:
    30 januari 2018
    Geniet van de voorpret van jullie avontuurlijke reis ! !
    Geweldig dat jullie dit gaan doen !
  4. Wim Annink:
    25 februari 2018
    Geweldig, voorbereidingen en pret is net zo heerlijk als straks de vakantie. Ben even benieuwd of jullie camper een benzine od diesel is en redelijk in verbruik is tegenwoordig ?.