Page, Arizona

18 maart 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Goeiemorgen,

Op 15 maart, dit was op donderdag, hebben we het prachtige Monument Valley achter ons gelaten en zijn we naar Page, Arizona gereden. Dit was een rit van 3 en half uur door prachtige landschappen. Er was wel veel wind onderweg maar dat voel je al heel snel met zo'n grote hoge camper. Dit hele gebied is Navajo county dus af en toe zag je wat lage huisjes. Een aantal bij elkaar maar niet veel. Af en toe kleine dorpjes met bijzondere namen zoals Kayenta, Tsegi, en Kabito. De Navajo's vinden het heel onprettig om Indianen genoemd te worden en willen liever "Native Americans" worden genoemd. Ze leven sober en zijn rustig en nuchter van karakter.

We kwamen zo rond 12 uur s'middags aan in Page. We wilden eerst wat drinken en eten en zagen een leuke diner waar we een broodje namen. Toen gingen we door naar onze camping die precies aan Lake Powell lag. Een prachtig meer dat is ontstaan na het bouwen van een reusachtige dam (Glen Canyon Dam) en waar we ook overheen kwamen. Gigantisch! Over een aantal dagen gaan we richting Las Vegas en komen we bij de "Hoover Dam". Nou schijnt deze wat langer te zijn en de "Hoover Dam" wat hoger. We gaan het meemaken..

Voor we de camping op konden moesten we eerst geld betalen bij een ranger want het bleek ook een National Park te zijn. Dit was de eerste.. Dus hier hebben we onze "Jaarkaart" ( America the Beautiful pas) gekocht. Hiermee kom je in alle nationale parken.

De camping was ietwat saai .. we hadden wel prachtig uitzicht op het meer maar aan alles merk je dat het seizoen nog niet is aangebroken. Er waren wel andere kampeerders maar iedereen is op zichzelf.In de zomer is het hier wel wat drukker en wij denken zelf wat gezelliger.  We hebben s'middags wat boodschappen gedaan in Page bij de Walmart. S'avonds wat rustig aan gedaan en vroeg naar bed.

De dag erna hebben we wat rondgereden. We wilden naar Horseshoe Bend. Een prachtig uitzichtpunt waar je uitkijkt op een grote rots die lijkt op een hoefijzer. De parkeerplaats was overvol dus we konden onze camper hier niet kwijt. We besloten het later nog eens te proberen en zijn bij een haven een rondvaart gaan maken in Antelope Canyon. Dit was een leuke tocht . Hierna zijn we het nog eens gaan proberen bij Horseshoe Bend .Nu lukte het parkeren wel en gingen lopend onderweg naar het uitkijkpunt. Wij en vele anderen want het was er gigantisch druk. Na zo'n 20 minuten kwamen we bij Horseshoe Bend. Schitterend!

Na een tijdje eromheen wandelen en beste plekjes zoeken om foto's te maken ( dit deden veel anderen ook .. soms levensgevaarlijk! )besloten we terug te gaan en we hadden besloten niet te koken en lekker gegeten bij een steak restaurant.

Na een paar dagen het weerbericht online in de gaten te hebben gehouden hebben we besloten morgen naar Zion te gaan als ze ons eerder kunnen hebben. Het is tenslotte weekend.We zouden eigenlijk naar Kodachrome gaan. Dit ligt heel dicht bij Bryce National Park. Daar schijnt het heel mooi te zijn en 2 dagen zouden we daar blijven. Daarna zouden we pas naar Zion. Maar het weerbericht vertelt ons dat het verstandiger is niet naar Bryce en  Kodachrome te gaan.Het wordt er erg koud en het gaat er sneeuwen. Dit durven we niet aan en bellen op de ochtend van vertrek naar Zion. Het antwoord is Ja kom maar en ook de aanbetaling blijft gewoon staan. Voor annuleren kreeg je hier geen teruggave stond in de regels. We hadden besloten om dan ook niet naar Zion te gaan maar direct naar The grand Canyon. Maar no worries.. We kregen het wel gewoon dus op naar Zion National Park op zaterdagochtend. Wat een prachtige omgeving.. Geen spijt ! Ook Kodachrome gebeld. We krijgen geld terug.Nu vertrekken we maandag richting Grand Canyon en hebben we hier wat extra tijd en misschien hebben we later deze week na Las Vegas nog wat meer tijd over..

Tot gauw!   wij gaan hier een aantal bergen beklimmen !

Elles en JW

1. Jolanda:
    18 maart 2018
    Weer een mooi verhaal met mooie foto. Jaloers maar dat was bekend.kodachrome is van een liedje met Paul Simon en art garfunkel
  2. Willem T.:
    Wat een top reis!!!!!
  3. Arjan:
    18 maart 2018
    Mooi jullie reisverslag en de foto’s zo reizen we allemaal een beetje mee met jullie 👍🏻
  4. Els van zijl:
    19 maart 2018
    Leuk om jullie te volgen en prachtige foto’s!!
  5. Desiree:
    19 maart 2018
    Fantastische mooie plaatjes,echt lekker van genieten!