Get your kicks on route66

9 maart 2018 - Tulsa, Oklahoma, Verenigde Staten

We zijn 3 dagen verder en hebben al veel gezien en gedaan.

We zijn erg tevreden over onze Camper en we hebben allebei al flinke afstanden gereden.

Dinsdagochtend vertrokken we vanuit Joliet, Illinois richting de eerste Springfield. Deze ligt ook in Illinois. Het grootste gedeelte van Route 66 ligt naast de snelweg van Highway 55. We rijden grote gedeeltes over de snelweg en de leuke delen die ons interessant lijken volgen we de originele wegen en stadjes van route66. Zo reden we als eerste naar Wilmington waar de Gemini Giant te vinden is. Gemini Giant is een groot beeld die oorspronkelijk bedoeld was om reclame te maken voor het restaurantje " The Launching Pad "

We reden verder naar Braidwood waar The-Polk-a-Dot drive in staat. Een authentiek drive in restaurant geopend in 1956. Hier hangt nog steeds de originele sfeer. Je kunt hier eten en dat hebben wij gedaan. We namen beide Chili cheese fries. Deze was echt heerlijk. De jukebox draaide leuke jaren '60 muziek.

Ook zijn we gestopt bij een plaatsje "Gardner" Hier hebben we een 2 cellige gevangenis bekeken en een oude tram die ooit bij een restaurant stond waar Al Capone graag kwam om te pokeren met zijn vrienden.

In Pontiac besloten we het route66 museum te bezoeken. Erg interessant en hier kregen we ook veel informatie mee. Achter het museum stond de oude bekende bus van Bob Waldmeier die hiermee route66 op en neer reed die helaas ook gesloten was, want je kunt later in het seizoen de binnenkant bezichtigen.Verder had het dorpje Pontiac vele muurschilderingen van Route66.

Voor die dag hadden we genoeg bekeken en kregen we haast om naar de camping te komen dus hebben we nog even flink doorgereden op de snelweg want we moesten we er rond 5 uur zijn.

Deze camping lag in Chatham, Illinois. Hier konden we een heerlijke douche nemen maar hadden we nog geen water of afvoer.

De dag erna reden we door en in het plaatsje Girard,Illinois zijn we wat wezen drinken bij de oude Deck's drugstore. Dit is tegenwoordig een mini museum en een diner. Oude spullen zijn lang bewaard gebleven en er was een hele oude coca cola collectie.

Hierna zijn we naar Lebanon, Missouri gerede waar we een camping gevonden hadden maar die bleek in de Middle of nowhere te zijn en veel jagers kwamen daar voor hun verblijf om herten te schieten. We waren hier de enige. Ze waren wel open maar we waren blijkbaar ook de enige die de electriciteit testen na dat er een tijdje geleden onweer was geweest en de stroom bleek het om 5 plekken niet te doen. Ze boden ons al bijna een huisje aan. Toch waren er nog een paar plekken en daar deed de stroom het wel. We stonden naast een bos en we weten niet of hier beren zitten maar dit was toch een beetje een eng idee.. 's morgens toch maar vroeg vertrokken..

Onderweg naar World's largest gift store. Een erg leuke winkel met heel leuke route66 spullen.Ook andere leuke cadeaus en spulletjes maar ook best prijzig.

Hierna wilden we graag heel even naar Kansas. Deze staat ligt net aan route66 maar dan moet je er wel even de snelweg voor af anders rijd je gelijk door naar de staat Oklahoma. In het stadje Baxter Springs zijn we even uitgestapt maar alle route66 gerelateerde winkeltjes waren of nog niet open omdat het pas maart is of helemaal gesloten. We zijn gauw weer ingestapt en richting Oklahoma  via de oude route66 kwamen we uit in Commerce waar een oud tankstation tegenwoordig de Dairy King. Hier verkopen ze ijs, milkshakes en snacks en speciale route66 koekjes. Deze bakken ze waarschinlijk zelf. We kregen hier een hele leuke interessante uitleg over het gebouw. Bonnie van Bonnie en Clyde kwam ook uit dit kleine plaatsje.

Hierna zijn we richting de snelweg gegaan en onderweg naar Tulsa waar we een nette camping geboekt hadden en waar wel alles op en aan zit. Full hook-up, dat wil zeggen electriciteit, water, riool en ook nog kabeltv en wifi. Onze camper hebben we nu gedewinterized. Deze stond nog op winterstand omdat de leidingen nog kunnen bevriezen als we al water gebruiken als het vriest. Hier in Tulsa was het ineens 17 graden. Dit was even een temperatuur shock. We hebben gisteren dan ook gauw onze korte broeken aangetrokken.

Vandaag (vrijdag) rijden we naar Clinton, Ok. Hier zoeken we ter plekke een camping omdat we tussendoor niet verwachten veel te gaan stoppen. Morgen gaan we naar Amarillo waar we een camping geboekt hebben voor 2 dagen.

Tot gauw

Elles en JW

1. Dan:
    9 maart 2018
    looks like fun wish we were with you. Enjoy!!
  2. Arjan:
    9 maart 2018
    Heel veel plezier! Leuk reisverslag, have a great weekend :-)
  3. Marco en inge:
    9 maart 2018
    Hai luitjes, wij vinden het geweldig om jullie verhalen te lezen....
    Kunnen wij gelijk zien wat ons ongeveer te wachten staat..
    Geniet er maar lekker van...zo te lezen en te zien lukt dat goed...

Have fun on the Mother Road....
  4. Astrid:
    9 maart 2018
    leuk om jullie belevenis mee te lezen, wat een experience!! En wat een machtige camper!.
    enjoy!
  5. Marianne:
    9 maart 2018
    Hoi hoi wat leuk om jullie verhaal te lezen ben al weer benieuwd en kijk er naar uit om julloe verhaal verder te lezen x
  6. Desiree:
    9 maart 2018
    Super leuk om jullie verhalen te lezen,ik krijg zo de kriebels, wil wel zo met jullie mee.
    Geniet er maar lekker van,en ik zie jullie reisverhalen met plezier tegemoet!!
  7. Engelien:
    10 maart 2018
    mooie foto's en camper een hele goeie voort zetting van de reis nog
  8. Jolanda:
    11 maart 2018
    leuk om weer een verhaal te lezen sommige stukken zijn zeer herkenbaar.mooie fotos fijne reis nog verde