Zion National Park, Utah en Grand Canyon.

20 maart 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Howdy,

Zaterdag kwamen we dus het mooie Zion inrijden.. Prachtige uitzichten onderweg naar onze Campground. Zo'n park kom je binnen en je laat bij het huisje van de Ranger je America the Beautiful pas zien. Daar moesten we nog 15 dollar betalen omdat we verderop door een tunnel moesten waar ze voor ons het verkeer stil moeten zetten aan de andere kant van de tunnel. Onze camper is te groot om tegelijkertijd met andere voertuigen door de tunnel te rijden. We moesten ook in het midden blijven en max. 25 miles per uur rijden. Voor de tunnel was het al prachtig. Zion heeft hele mooie rood met wit gekleurde rotsen en bergen en veel groen. We zijn naar de camping gereden en daar hebben we een beetje rondgekeken en lekker gegeten s'avonds.

Zondag hebben we  gehiked in het park. Eerst een korte van een half uur. Er zijn wandelingen, trails, helemaal uitgestippeld. Van hele grote en hoge en zelfs gevaarlijke tot hele simpele wandelingen langs het water met iets steile paden. Hier kun je komen met een shuttle bus die je overal naartoe rijd. Heel goed geregeld en het ziet er heel netjes uit. Water kun je overal krijgen uit een tappunt. En om de paar stoppunten kun je wel naar een gebouwtje met een toilet. We hebben een aantal wandelstops gemaakt. Het is er echt schitterend. Watervalletjes en grote eekhoorntjes en langs een riviertje gewandeld. We hebben hier erg genoten. Hopelijk zie je hier iets van terug op de foto's.

De volgende ochtend zijn we al vroeg op pad gegaan met de camper. Onderweg naar Grand Canyon. De reis ging zo'n 4 uur duren. Het grappige was dat als we de andere kant zouden oprijden dat we dan in 4 uur ook in Las Vegas konden zijn. Maar dan mis je de Grand Canyon en een mooi stukje Route66.

Onderweg dachten we al een paar keer wauw dit moet vast al de Grand Canyon zijn !! Nee dus.. Het zag er zo groots uit.. maar dit bleek de Marble Canyon te zijn..Ook gigantisch mooi !

We kwamen de Grand Canyon binnen met het idee om bij de East Rim te gaan overnachten. Hier zit een een eenvoudige camping vlakbij een hele mooie oude toren met fantastisch uitzicht over de Grand Canyon. Helaas hoorden van de ranger dat deze nog niet geopend bleek te zijn. Wel de camping bij de South Rim.

Daar bij de South Rim is ook alles goed ingericht op het tourisme. Er is een Village bijgebouwd met shuttlebussen overal naartoe. Het was een half uurtje rijden. Helaas bleek deze ook nog vol te zijn. We reden nog verder naar een andere camping zo'n 10 minuten verder. Ook hier komt de Shuttlebus. We hebben hier eind van de middag lekker gegeten en zijn daarna naar de South Rim gegaan met de Shuttle Bus. Wat een prachtig groots uitzicht. Zo'n grote scheur hebben we nog nooit gezien.. We hebben een eind gewandeld langs dit prachtige uitzicht.. veel foto's gemaakt. Wat ongelooflijk ...  onvoorstelbaar dat we hier echt zijn.

We gaan morgen wel verder..

Nog een klein weekje met de camper..

Elles en JW

1. Betty greupink:
    20 maart 2018
    een mooi verhaal.weer. Fijn dat jullie zo genieten. Een fijne week nog. Groetjes 😆😆
  2. Wim Annink:
    20 maart 2018
    Geweldige en unieke ervaring ! Top ..
    Enjoy together...😉
  3. Harold:
    Mooi man goed verhaal👍👍
  4. Chantal&remco:
    21 maart 2018
    super leuk weer om te lezen. Jullie genieten op en top dat kun je duidelijk zien :-). Geniet er nog van de komende week en ook daarna blijf je nog lang nagenieten van deze prachtige reis! Veel plezier in Vegas!
  5. Jolanda:
    21 maart 2018
    Wauw ziet er super uit. Ik herkende zelfs volgens mij een prachtige foto. Dat gedeelte hebben we ook gefotografeerd. En zelfs vorige week 120x90 laten vergroten op doek.
    Mooie foto's ook van jullie samen.
  6. Desiree:
    21 maart 2018
    Heerlijk echt mooi,ben jaloers,zo zin om ook even te komen!