Texas The Lone Star State

11 maart 2018 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Gisteren kwamen we na 3 uur rijden aan in Amarillo,Texas.

Onderweg waren we wel even gestopt om te tanken en later even bij een informatiecentrum in Texas waar we mooi even naar het toilet konden en even onze benen konden strekken. Het gebouwtje was erg mooi en het uitzicht was er geweldig. Ik wilde al op zoek naar een muntje om in een verrekijker te stoppen om erdoorheen te mogen kijken maar deze bleek gratis. Zelfs met de verrekijker was er in de verste verte niks te zien.Wel mooie kleuren en de grond in de bodem begint al mooie rode kleuren te vertonen. Hier hebben we ook meteen gewisseld van bestuurder en Elles nam het roer over.

Al vroeg inde middag kwamen we aan en konden we ons melden bij The Office van Amarillo Ranch RV Park. Hier hoor je waar op de camping je staat en wat er mogelijk is op de camping. In de Verenigde Staten zien campings er heel anders uit als in Europa. Veel onpersoonlijker en wat kaler en je staat best dicht bij elkaar. Veel mensen zijn hier ook op doorreis. Er is wel een speeltuin voor kinderen. Ook was hier een klein binnenzwembad en een jacuzzi maar die zijn nog gesloten voor renovatie. Bij je kampeerplek krijg je er een picnic tafeltje bij. Deze camping was ook full hook up. Stroom, water en afvoer. Kabel was er maar moest je eerst op antenne proberen. Tot nu toe hebben we nog maar weinig tv gekeken dus het interesseerde ons niet heel erg veel.

We konden bij The Office ook aangeven of we naar het " Big Texan Steak House" wilden om er s'avonds te eten. Nou we hadden er van tevoren al veel over gelezen en grote reclameborden gezien. We hadden zelfs het Menu online al stiekem bekeken. Met een Limousine (Texas Style) wordt je opgehaald op de plek waar je op de camping staat op de gevraagde tijd en wordt je s'avonds weer terug afgezet. Het kost niks maar ze hebben natuurlijk graag de campinggasten ook als klanten.( het gaat ook nog om dezelfde eigenaar)

Dit restaurant is echt een hele leuke ervaring. Je kunt er heerlijk eten en ze hebben er ook een grote giftshop naast en een eigen brouwerij. Er is een ratelslang in een terrarium. Deze komen hier in Texas ook in het wild voor. Gelukkig niet tegengekomen...

Je kunt hier ook meedoen aan het gratis eten van 72 OZ(ruim 2 kilo) Steak met bijgerechten. Als je dit alles op kunt krijgen binnen 1 uur terwijl je op een podium zit met een grote klok achter je en mensen die je aanmoedigen en foto's van je maken ... Dan krijg je je maaltijd gratis en je komt in de Hall of Fame.  Gisteren lukte het iemand niet. Deze man zat op de heenweg bij ons in de Limo en vertelde dat hij mee wilde doen. Hem is het niet gelukt. Op de terugweg zaten we bij hem in de Limo terug maar het rook er al aardig zuur en we waren erg blij dat wij er eerst uit mochten want hij kreunde en zuchte nogal. Ik hoop voor de chauffeur dat dat goed gegaan is.

Vandaag zijn we naar een Amerikaanse Mall(winkelcentrum) geweest. Dit was onze eerste ervaring met Uber. Uber is een soort concurrent van de normale Taxi. Dit is een stuk goedkoper en je kunt in een app zien waar de Uber chauffeur rijd, wat het je gaat kosten en hoe ver het rijden is. Je betaald via Paypal op je telefoon en het werkte beide keren heel erg goed met 2 hele aardige vrouwelijke chauffeurs die prima reden en beide heel vriendelijk waren en een prachtig Texaans accent.

De Mall ging om 1200 uur open en we waren iets te vroeg maar konden al wel naar binnen waar we een koffie namen. We hebben een paar leuke winkels bekeken zoals JCPenney en Sears. Ook een paar voor ons minder bekende winkels en wat schoenenzaken en sportzaken. Leuk om eens te zien.

Hierna namen we een Uber terug en konden we ons gauw nog aanmelden voor nog een diner bij de "Big Texan". Dit keer zat er een man op het podium die het makkelijk naar binnen werkte en nog met mensen op de foto wilde na het applaus.

Wij hebben nog een paar shirts gekocht en een koelkastmagneet en gauw in de Limo terug om nog even op de camping te zijn . Morgen rijden we verder richting Albuqerque,New Mexico. Hier verblijven we 1 nacht. Deze rit duurt wat langer dus we gaan er op tijd vandoor morgenvroeg. We willen ook nog even naar Cadillac Ranche net buiten Amarillo. En nog naar de Walmart. Even wat boodschappen inslaan.