monument Valley tour.

15 maart 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Wakker worden met uitzicht op Monument Valley.

Mitchell Butte ,Merrick Butte ,Left Mitten en de Right Mitten, ze zijn zo onwerkelijk en adembenemend mooi.(zie plattegrondje en ook op google zijn ze te vinden)

Pot koffie gezet en even douchen op Gouldings campground, lekker buiten zitten en ineens komt daar een vrolijke, vriendelijke ietwat angstige hond aanwandelen we werden snel vriendjes en noemden hem " Stinkerd" (zie foto's) een beetje vers water en een broodje later ging "Stinkerd" lekker onder de camper slapen.

15:45 uur kwam Herman* onze Navajo gids aangereden met een pickup truck met stoeltjes achterop. Nog een stop om een paar Amerikanen, Indiërs  en een chinees op te halen.Na een hobbelige rit (arme nieren) verscheen het prachtige Monument Valley en dat zo dichtbij..................Daar wordt je letterlijk stil van zo mooi, met de deluxe tour deden we de 17 mijl loop en ook nog het normaal afgesloten gedeelte naar de petroglyphs rotstekeningen van voor 1300 vc, paar jaar meer of minder kan ook. Ik geloof  Herman op z'n bruine ogen en de hoed met grote veer gaf ook vertrouwen met een expert te maken te hebben.

Rijdend in de Valley...... het ene is nog mooier dan het andere,links,rechts, Eye of the sun, Ear of the wind , pffffffff maar om zo dichtbij de Three Sisters, Thunderbird Mesa, John Ford's point te zijn is zo onwerkelijk. We voegen van alles een aantal foto's bij,  ja ook van Stinkerd en Herman de Navajo gids en ons internationale gezelschap.

DISCLAIMER: Herman is uiteraard niet de echte naam van de gids en Stinkerd stonk niet echt, ook weet ik niet zeker of het nou een chinees was die erbij was dat moet je maar even bestuderen in de foto's.en alles is uiteraard niet racistisch bedoeld *

Nu zijn we onderweg richting Page, Arizona (tegen de tijd dat je dit leest zijn we er al) Weer de klok een uur vooruit of achteruit we weten het nu echt niet meer ga je de camping af ben je zo ineens in een andere staat met andere tijdzone.Nu al 4a5 keer de klok verzet omdat ze hier op 11 maart de zomertijd in lieten gaan en door de verschillende tijdzones.......tot snel.

Groetjes Janwillem en Elles.

1. Marco en inge:
    16 maart 2018
    Leuke verhalen schrijven jullie...mooie belevenis allemaal en mooie foto`s...
  2. Jolanda:
    17 maart 2018
    weer een mooi verhaal ziet er weer goed uit op naar het volgende avontuur