Los Angeles

1 april 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatste overnachting in de camper op een camping in San Dimas net buiten LA was op een prachtige camping. De volgende morgen lieten we daar de propaan tank vullen en hebben we alles ingepakt en schoongemaakt en onderweg naar de firma Roadbear.

Door een blessure aan mijn schouder was het de eer aan Elles om het enorm drukke Los Angeles in te rijden. Het was even spannend maar ze reed ons keurig over de drukke highway naar Agoura Hills.Het inleveren ging ook super snel. We moesten een beetje bijbetalen voor de extra kilometers (we mochten 3000 mijl maar hadden 3200 mijl 5149 kilometer gereden) maar dat wisten we. We kregen alleen geen shuttle naar het hotel omdat ze dit te ver vonden ( ze zeiden alleen naar het vliegveld) nou ja, dan een Uber. Deze besteld via de Uber app en gelijk een berichtje dat de chauffeur onderweg was je kunt op de app precies zien waar de Uber is met auto, kenteken en chauffeur info. Binnen 5 minuten waren we onderweg voor een fractie van de kosten die een reguliere taxi zou kosten.

Aangekomen in LA ingecheckt in het hotel en naar Union station gelopen en gevraagd wat we het beste konden doen. Deze tip kregen we bij de laatste camping. We hebben een Tap card gekocht voor 25 dollar en konden daarmee 7 dagen vrij reizen  met een ondergrondse en bovengrondse metro en met de bus. Een enkele reis ongeacht waarheen kost 1,75 $ per rit. Een beetje zoals het in en uitchecken hier met de ov chip.

We sprongen de Metro in onderweg naar Santa Monica pier. Daar staat het bord "end of the trail"  route 66...Een erg drukke pier met veel straatmuzikanten en kunstenaars ook mannen die op de pier met zoontje lekker aan het vissen zijn enorm gezellig. 1 straat muzikant sprong er echt uit. Steegs, een jonge dame die prachtig stond te zingen. Covers van bekende nummers helemaal in haar eigen stijl. Dit was zo mooi dat we haar cd gekocht hebben en wij waren niet de enige.De cd's vlogen weg, ze stond er zelf van te kijken en ze had veel publiek.

De dag afgesloten met een diner bij de Cheesecake factory.

Dag 2.

Onderweg naar Hollywood met de Metro en uitgestapt op de  Walk of Fame overal vragen ze of je een tour wil doen naar Beverly Hills maar even rustig kijken en dan is er vanzelf 1 die een nog hogere korting geeft.

De tour ging in een busje Hollywood door hier een hoop gezien. Verschillende huizen van de sterren zoals Madonna, Michael Jackson, Peter Falck (Columbo) die bij leven vaak naar buiten kwam om een praatje en foto te maken met de toeristen, dit deden meer sterren.

Het was best een aardige toer. Elke straat in Beverly Hills heeft een andere boom soort daardoor noemen ze het ook Tree city.

De dag afgesloten bij het Hardrock Cafe Hollywood met een lekker diner daarna nog even gekeken bij het Chinese theater waar een aantal sterren hand en voet afdrukken hebben achter gelaten.

Dag 3.

Bunker Hill, the financial district. De gamers onder ons herkennen dit wel van het spel GTA.  Maze bank is in het echte leven US bank. Hier rondgelopen en toen onderweg gegaan naar Farmers Market. Een plein met allemaal eettentjes en winkeltjes. Aansluitend naar winkelcentrum the Grove gegaan voor het diner  en even bij de vele winkeltjes naar binnen zoals Barnes and Nobles en Pottery barn.

Dag 4

Op de laatste volle dag in LA zijn we naar Long Beach gegaan. Over 2 weken is daar de Indy Car GP race van Long Beach dit is goed te zien omdat de straten vol race striping staan naast de gewone strepen op de weg ook waren ze al flink aan het bouwen met tribunes ,

Even een biertje drinken bij Gladstones cafe  met uitzicht op de Queen Mary 2 die hier in de haven ligt  en even lekker rondgewandeld door de outlet hier waar we nog iets kleding hebben gekocht tegen mooie kortingen.

Teruggekomen bij het hotel in China town aan de overkant bij een klein chinees restaurantje gegeten erg lekker maar die chopsticks lukt me echt niet, hup de vork erbij.

Volgende ochtend rustig wakker worden. Ontbijtje met koffie en de laatste dingen inpakken, dit ging erg soepel waarna Elles op de App een Uber ging bestellen, wederom met een goede 5 minuten waren weonderweg naar LAX Airport. Onze Tap kaarten die nog een aantal dagen geldig waren aan de Uber chauffeur gegeven die was er erg blij mee, hij zette ons keurig af bij de Tom Bradley Terminal waar we eerst een kopje koffie dronken, daarna heel soepel ingechecked en de security door. Dit ging super snel allemaal. Even shoppen en toen aan boord.

Lufthansa A380,  wat een vliegtuig,zo groot ... na een vlucht van11 uur en 4 minuten aangekomen in München, waar we snel naar de volgende terminal moesten en gelijk konden boarden voor de vlucht naar Amsterdam. Dit ging met een Bombardier CRJ900 van Lufthansa. Dat is even een verschil met de enorme A380 ook dit ging super goed. Na de landing naar de koffers die al op de band lagen en daardoor meteen naar buiten, waar Kees ons al stond op te wachten.

Heel erg moe naar huis want slapen ging niet in het vliegtuig. Het was zo warm aan boord... totaal 13 uur 22 minuten onderweg geweest nu nog een uur naar huis en slapen....

Groetjes JW en Elles

1. Stela:
    1 april 2018
    Mooie foto's en leuk verhal weer... jammer dat het afgelopen is. Fijn dat jullie goed thuis zijn aangekomen. Tot gauw...we hebben jullie gemist! Dikke knuffel 😘😘😘
  2. Arjan:
    1 april 2018
    Prachtig! Wat gaat zo’n reis snel hè, welkom thuis en fijne paasdagen
  3. Ellie de Ree:
    1 april 2018
    Goh wat een mooie foto's en verhalen ! Prachtig ! Heb ervan genoten J.W en Elles ,dank jullie wel ! Fijn paasweekend ,en op naar jullie volgende reis ! X X
  4. Elles:
    1 april 2018
    Dank jullie wel. Het was echt een hele mooie vakantie. Het is ook wel weer lekker om thuis te zijn na een maand weg. Jullie ook fijne paasdagen 😘
  5. Harold:
    1 april 2018
    Mooi verhaal weer maar wat vlieg de tijd voorbij welkom thuis en fijne paasdagen.
  6. Jolanda:
    2 april 2018
    Welkom thuis van deze mooie trip. Nu weer langzaam aan wennen aan het dagelijks leven hier.
  7. Wilma:
    3 april 2018
    Jammer dat het alweer voorbij is . Was leuk om jullie verslagen te lezen. Welkom thuis.